7 oktober 2011

Yodobashi - Elektronikbutiken!

Lektion idag samt rundvisning i skolområdet och skolfasiliteterna. På Tisdag börjar undervisningen på allvar eftersom Måndagen är en röddag här. 

Efter skolan åkte jag in till Kyoto centrum och besökte en stor elektronikbutik med några vänner, den var minst 1500 kvadrat stor på varje våning och hade 5 våningar! En våning med datorer och telefoner, en annan med hushållsmaskiner, en tredje med leksaker o.s.v våningen med leksaker var maffigast, med hyllrad efter hyllrad med plastmodeller från olika animeserier och andra samlarartiklar, flera meter med olika spelkort samt en 100 kvadratmeter stor avdelning med leksaksautomater där man för 100 yen får en liten boll med en leksak i.

Mobiltelefonavdelningen var också enorm, med allt du kan tänka dig i utsmyckningsväg till telefoner. Jag kom hem med en liten plastmodell av min favorit pokemon samt ett headset för internettelefoniskasyften. Jag ska nog dit i framtiden och köpa en liten handdator med japansk-engelsk och engelsk-japanskt lexikon.

Nedan kommer bilder på leksaksautomaterna och min pokemon! Automaterna på bilden är bara en hyllrad av automater kan jag tillägga. Att samla på plastmodeller är en hobby som delas av många i Japan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar