6 oktober 2011

Bord + Stol Inköpt.

Ny dag, nya möjligeheter. Det regnar inte heller, tvärtemot är det riktigt varmt och solen skiner. Jag är på andra sidan jorden och äter nudlar.

Idag köpte jag ett litet bord och en stol, handlade möbler med några kompisar, det var en bit hem och det var mycket grejor men vi löste det genom att dela på en taxi hem, vi bor ganska nära varandra.

Så här på kvällskanten sitter jag och längtar efter min flickvän. Det kommer att bli tufft att vara bort ifrån varandra så länge men det fixar vi sa vi innan vi åkte. Det känns betryggande. 

Ordet flickvän känns lite fel dock, det låter som om vi båda vore 14 år. Fru är kanske att ta i även om ordet är smidigt och påminner om ett av mina älsklingsord; frö. Min tjej är nog det fulaste man kan säga, det låter som om man desperat måste framhäva sin sexuella läggning eller nåt. Älskling är neutralt och målande. Känns dock mer passande att använda älskligar emellan. Min sambo? Hade fungerat bra om det inte vore tusentals mil emellan oss. Jag saknar Ronja kort och gott, ja det låter personligt och bra.


Här är bilder på mina nya vänner Anton och Andreas och mina inhandlade möbler.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar