5 oktober 2011

Idag regnar det, det står som spön i backen, jag stannar inne. Det är ändå ingen lektion eller dylikt idag. Jag måste skaffa en stol och ett bord snart nog. Hur som helst har jag insett att det är mycket dyrare att laga mat själv än att köpa färdig. Inte nog med att man blir mätt och belåten på lågprisrestauranter för 30-40 kronor, på vanliga livsmedelsbutiker med sena öppettider sätter de ned priset på all ”färdig kyldisksmat” med 30-50% efter en viss tid. Så ikväll äter jag sushi med räkor på för endast 25kronor, lyx! Kranvattnet här går att dricka men det smakar som när man av misstag sväljer lite vatten i simbassängen. Så jag köper vatten, det är ganska billigt, 12 kronor för 2liter. De flesta japaner köper nog sitt dricksvatten, det är stort utbud på vatten nämligen.
Idag har jag studerat glosorna, övat att skriva, tränat lite yoga och styrketräning (armhävningar etc), sett några avsnitt av animen Ergo-Proxy. Cool anime, det är en brud med massor av blå ögonskugga som spriger omkring och skjuter robotar och inser att det finns en konspiration i samhället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar