16 december 2011

Tokyo!

Tokyo är underbart, bilder skulle få det att framstå som en stad med massor av folk men det är mer än så.
Det känns väldigt speciellt att vara i den här staden, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det i ord men inget är omöjligt här känns det som, kollektivtransporten kan ta dig vart som helst nästan nästan när som helst till en rimlig peng. Jag kan tänka mig att det kan vara jobbigt om man inte kan grundläggande japanska, då blir man nog sittande på hotellet och är emo som de i filmen "Lost in Translation".

Vistelsen här vart relativt kort, två dagar. Jag viste inte på förhand att jag skulle trivas så bra, jag visste ej heller att jag skulle hitta kompisar så lätt som jag gjorde. Första kvällen var jag i alla fall i Akihabaradistriktet. Där finns allt inom elektronik och nördighet.

Dagen efter hälsade jag på en kompis i Tokyo, Joakim från Gävle, vi åkte till modedistriktet i Shibuya, gick in på en sån där crazy-japanese-shop som har allt. Vi provade även att gå till det kejserliga palatset men det var något speciellt just den dagen så man kunde inte ens komma nära.

På kvällen gick jag på onmyouza konsert! Det var awesome! Mina öron känns fortfarande bortdomnade men det var det värt. Vi fick 5 encores! Konserten drog en timma över den tänkta tiden, publiken var underbart entusiastiska, det var förmodligen därför vi fick så många encores.

Efter konserten träffade jag en trevlig söt tjej, vi åt sushi, pratade och hyrde ett karaokerum till 04.30 på morgonen då jag tyvärr var tvungen att ge mig av för att åka till flygplatsen. Hade jag bara bokat en öppen biljett hade jag kunnat stannat en dag till. )-:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar